BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday 1 June 2012

I Love Malaysia..

Semakin dekat nak Pru 13 nie hati aku sentiasa berdebar-debar..Nak kata aku nie ahli dewan rakyat bukan lah:")Aku sbagai pelajar yang masih belajar di institut pelajaran.Ya allah,kau tunjukkan lah parti mana yang betul dan mane yang salah.
Bagi aku pemerintahan sekarang aku rase cukup selesa.Dapat belajar di Politeknik,dapat pinjaman Ptptn,dapat baucher buku.Aku hargai sangat jasa-jasa pemerintahan sekarang.Aku xrasa susah langsung.
Selama 57-Thn pemerintahan banyak liku-liku yang terpaksa hadapi oleh Tunku  Abdul Rahman..
Aku tahu dalam politik banyak kes rasuah dan fitnah.Yes!memang mengaku.Tetapi sama juga jika orang lain diangkat jadi menteri.Kita xbole lari dari rasuah.Kita bukan pada zaman pemerintahan Rasulullah.Walaupun kita cakap boleh mencegah,tapi setakat mana.Kita hanya manusia biasa yang selalu melakukan kesalahan hari demi hari..
Jikalah parti pembangkan menang Pru 13 dan diangkat jadi Perdana Menteri Malaysia,Insyallah perkara yang sama juga akan berlaku pada parti pembangkang.Aku xkesah sama sekali siapa jadi PM,tapi biarlah pandai mentadbir negara dan bukanye pandai merosakkan negara..Pemerintahan sekarang,kita xmerasa lansung inflasi.
Setiap tahun umat Islam pergi ke haji,menunaikan kewajipan sebagai Islam.Kita xpernah kebuluran.Kita dapat belajar dengan baik.Then,kita nak apa lagi sebagai rakyat..??Ape lagi yang xcukup.Betui,cakap Dr.M,orang Melayu mudah lupa.Kerajaan,bgy subsidi minyak,tol,beras,gula,tepung,dll...Kita contohi negara jiran kita,Thailand.Semua bekalan negara mereka terlalu mahal.Tapi xada langsung pum yang merungut..Kita kena belajar dari itu.Sememangnya rakyat Malaysia nie terlalu manja kan diri.Sedangkan kerja-kerja contract perumahan orang Indonesia,Bangladesh yang pegang.Orang Melayu kita kata panas.Nak duduk di pejabat,ada air-cond..
*assalamualaikum*

1 comment: